Jak promować markę? Kartki świąteczne dla firm zbudują pozytywny wizerunek!
Alternatywne techniki promowania marki zdobywają coraz większą popularność. Specjaliści chętnie wykorzystują m.in. kartki świąteczne dla firm. Odpowiednio zaprojektowane, mogą one przynieść wiele korzyści. Zobacz, jak działają na odbiorcę i jak powinny być wykonane, by mogły skutecznie budować pozytywny wizerunek brandu.
Dlaczego kartki świąteczne dla firm?
Przede wszystkim ich wysłanie jest przyjaznym odruchem, który w okresie Bożego Narodzenia jest wręcz naturalnym zachowaniem. Dzięki nim właściciel przedsiębiorstwa oraz jego pracownicy mogą pokazać kontrahentom współpracującym oraz klientom indywidualnym, a także osobom, które jeszcze nie korzystają z oferty, że są oni ważni dla danej organizacji.
Życzenia wszystkiego dobrego wysyłane do ludzi zawsze wywołują przyjemne uczucia, które mogą zostać odwzajemnione w stosunku do nadawcy. I właśnie dlatego warto włączyć kartkę świąteczną jako kolejne narzędzie reklamy. Nie jest ona nachalna, a stanowi zwykły gest dobrej woli, dlatego szybko ociepli wizerunek marki. Ważne jednak, by odpowiednio zaprojektować grafikę.
Jak powinna wyglądać kartka świąteczna?
Dobór motywów jest kluczowy. Kartki świąteczne dla firm muszą wykorzystywać przyjemne elementy tematyczne, które podkreślają wyjątkowy czas Bożego Narodzenia. Nie można z nimi jednak przesadzić. Należy uniknąć kiczu, komercji oraz nadmiernego patosu.
Podobnie jest w przypadku logo przedsiębiorstwa. Powinno ono być tak umieszczone w kompozycji, by nie wybijało się na główny plan. Idealnie, gdy będzie jedynie delikatnie rzucało się w oczy. W ten sposób można uzyskać efekt połączenia w świadomości odbiorcy grafiki firmowej z przyjaznymi emocjami, jakie odczuwa obdarowany. Tekst ma znaczenie. Niedopuszczalne są internetowe slogany czy proste rymowanki, które nie będą traktowane poważnie. Przekaz powinien być indywidualny i oryginalny.
Nie wiesz, jak projektować kartki świąteczne dla firm? Poproś o pomoc!
Na rynku działa wiele agencji, które chętnie podejmą się tego zadania. Specjaliści doskonale wiedzą, jak zachować proporcje między brandem a elementami bożonarodzeniowymi, by nie wpaść w pułapkę kiczu i zachować warstwę reklamową bez nachalnej promocji.