Zalety kartek świątecznych jako formy reklamy
Życzenia z okazji Bożego Narodzenia są w polskiej kulturze bardzo ważne. Dlatego warto je wykorzystać również w działaniach związanych z promowaniem firmy. Wprowadzenie tej techniki do promocji brandu ma wiele zalet, które szybko przełożą się na korzyści dla marki. Zobacz, co można zyskać, stawiając na taki zwykły gest.
Kartki świąteczne – miły gest
Nie ulega wątpliwości, że kartki świąteczne dla firm są skutecznym uzupełnieniem marketingu. Stanowią one technikę docierania do świadomości konsumenta. Ich efektywność wynika z faktu, że bazują na klimacie, który niemal w każdym wzbudza przyjazny nastrój. Boże Narodzenie to okres przyjemny, pełny kolorowych ozdób i życzliwości. Działania podjęte w tym czasie stanowią miły gest, który będzie doceniony.
Zalety kartek świątecznych
Zaletą kartek świątecznych jest ich z pozoru niemarketingowy charakter. Są życzeniem dobra i szczęścia drugiemu człowiekowi, dlatego spotykają się one z ciepłym odbiorem. Dlatego są tak skuteczne. Wzbudzanie pozytywnego nastawienia u odbiorcy i delikatne wyeksponowanie logo firmy poskutkuje łączeniem brandu z tymi przyjemnymi emocjami. W ten sposób poprawia się jego wizerunek.
Wykorzystywanie tych produktów ma pewną przewagę nad stosowaniem wyłącznie klasycznej reklamy. W przeciwieństwie bowiem do niej, kartki świąteczne dla firm nie narzucają niczego klientowi, nie stanowią zachęty do zakupu, nie są nachalne. Przeciwnie, ich zadaniem jest pokazanie konsumentowi, że jest on ważny dla przedsiębiorstwa, że jego właściciel pamięta o nim, dobrze mu życzy.
Takie działanie ma olbrzymią zaletę. W myśl reguły „dobro wraca” odbiorca odwzajemni pozytywne uczucia do danej marki. Jest to najlepsza droga do tego, by w przyszłości taki klient skorzystał z oferty. Z kolei w przypadku osób, które już współpracują, nastąpi scementowanie relacji.
Dbaj o samopoczucie klienta
W marketingu niezwykle ważne jest dbanie o dobre samopoczucie konsumenta. Kiedy zostanie on wprowadzony w pozytywny nastrój, znacznie łatwiej jest przekonać go do pożądanego działania. Dlatego kartka świąteczna dla firm jest istotnym uzupełnieniem działań promujących markę.